Naar content
VERA - Vlaams-Brabants steunpunt e-government VERA - Vlaams-Brabants steunpunt e-government
Vlaams-Brabants steunpunt e-government
  • Contact
  • Probleem melden
  • Aanmelden
Zoek
    • Diensten en projecten
        • Diensten
        • GIS-werking in de regio
        • Leidraden en andere tools
        • Raamovereenkomsten
        • Samenwerkingsverbanden
        • Smart city-oplossingen voor een slimme regio
    • Activiteiten
    • Virtuele centrumsteden
        • Wat is een samenwerkingsverband?
        • VCS ADD-ICT
        • VCS Brabantse Kouters
        • VCS Groene rand
        • VCS Hageland
        • VCS Lambiek
        • VCS Luchthaven
        • VCS Noord
        • VCS STAD
        • SW Politie Oost
        • SW Politie West
        • SW Regionale Landschappen Vlaams-Brabant
    • Kennis delen
        • Artikels
        • Bestuursdocumenten
        • Jaarverslagen
        • Magazines
        • Nieuwsbrief
        • Presentaties
        • Veelgestelde vragen
    • Over VERA
        • Contact
        • VERA in het kort
        • VERA is actief bij
        • Werken bij VERA
        • Wie is wie
        • it-punt
        • Nieuws
        • Jouw privacy
    • VERA zoekt jou
        • VERA zoekt jou: IT-support medewerker (regio Overijse - Oud-Heverlee - Tienen)
        • VERA zoekt jou: Stafmedewerker beleidsondersteuning en organisatieontwikkeling
        • VERA zoekt jou: Data Protection Officer (DPO / Functionaris gegevensbescherming)
    Naar top
    1. Home
    2. Nieuws

    Nieuws

    • Nieuwe prijzen RO Cloud Services

      In december 2020 won Cronos Public Services de aanbesteding voor onze raamovereenkomst Cloud Services. De prijzen voor deze raamovereenkomst zijn nu geïndexeerd.
      vr 14 jan 2022
    • Alternatief gratis Microsoft E1-licentie: M365 BB-licentie

      Microsoft heeft bij de aanvang van de lockdown in maart gratis Microsoft for business ter beschikking gesteld van de lokale besturen. Deze gratis proefperiode loopt in september af. De M365 BB-licentie lijkt een mooi en betaalbaar alternatief. Maar maak zeker een behoeftenanalyse en voorzie de nodige budgetten!
      do 03 sep 2020
    • Nieuwsberichten over en in TOPdesk

      Een praktische wenk voor alle gebruikers en behandelaars die met TOPdesk werken: hou de nieuwsberichten op je startpagina in het oog! Hier publiceren we namelijk regelmatig informatie die nuttig is voor de meeste TOPdesk-behandelaars. Ook dringende mededelingen of waarschuwingen worden via deze weg aan TOPdesk-gebruikers doorgegeven.
      ma 13 jul 2020
    • Tijdelijk gratis E1-licenties bij Microsoft!

      De coronacrisis heeft af en toe ook positieve gevolgen. Zo stelt Microsoft tijdelijk (voorlopig 6 maanden) gratis E1-licenties ter beschikking, als je reeds hun hosted mail oplossing gebruikt. Hierdoor kan je o.a. gratis werken met Skype for Business en Teams, wat telewerken een pak makkelijker maakt.
      vr 27 mrt 2020
    • Maandag migreren we in TOPdesk naar Asset management!

      Sinds ons laatste nieuwsbericht over de migratie naar het nieuwe ‘Asset Management’ van half januari, zijn er geen issues meer opgedoken. Dat betekent dat we zoals aangekondigd aanstaande maandag 3 februari in onze live omgeving migreren naar de nieuwe module. Op die dag mag je nog wel TOPdesk gebruiken, maar mag je geen data meer wijzigen in de oude module ‘Configuratiebeheer’.
      vr 31 jan 2020
    • VLAIO-subsidies voor twee smart city-projecten

      Begin december 2019 keurde het Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) 13 nieuwe City of Things-projecten goed. Hierdoor krijgen lokale besturen een subsidie om te onderzoeken hoe slimme technologie (sensoren, camera’s, open data, artificiële intelligentie …) ingezet kan worden om een oplossing te bieden aan concrete problemen of noden binnen een gemeente. VERA werkte mee aan drie projectvoorstellen, waarvan twee zijn weerhouden: slimme mobiliteit in Geetbets en monitoring van water in Tremelo
      do 16 jan 2020
    • Migratie naar Asset Management op 3 februari

      Maandag 3 februari migreren we in TOPdesk naar de nieuwe module Asset Management. Op die dag mag je nog wel TOPdesk gebruiken, maar geen data meer wijzigen in de oude module Configuratiebeheer. Anders riskeer je immers dat deze wijzigingen niet mee worden gemigreerd. Als de live migratie volgens plan verloopt, zal vanaf dinsdag 4 februari de oude module niet meer toegankelijk zijn en werken we in de nieuwe 'Asset Management'.
      do 16 jan 2020
    • Tips en advies om je fileserver te optimaliseren

      In 2018 en 2019 volgenden 11 organisaties ons optimalisatietraject Fileserver. Door een combinatie van expertisedeling in groepssessies en begeleiding op maat hebben we samen hun fileservers herwerkt tot een logisch en functioneel geordend digitaal klassement. Want een functioneel geordende fileserver is vaak het meest aangewezen eerste traject om een breed informatiemanagement praktisch vorm te geven en meteen een grote stap vooruit te zetten.
      do 21 nov 2019
    • TOPdesk: migratie naar de nieuwe module 'asset management' - deel 1 algemene info

      Binnenkort stappen we in TOPdesk over naar de nieuwe module 'Asset management', ter vervanging van de oude module 'Configuratiebeheer'. In dit draaiboek vind je algemene informatie over wat er precies zal veranderen, en hoe we de migratie willen aanpakken.
      ma 28 okt 2019
    • TOPdesk: migratie naar de nieuwe module 'asset management' - deel 2 stappenplan

      In dit tweede deel van het draaiboek vind je praktische informatie over hoe je je als TOPdesk-behandelaar optimaal kan voorbereiden op de migratie naar de nieuwe module 'Asset Management'.
      ma 28 okt 2019
    • Inspiratie voor jouw beleidsplan!

      Welke uitdagingen staan jouw bestuur de komende jaren te wachten op vlak van ICT en e-government? Waar moet je op inzetten tijdens de komende legislatuur? En hoe pak je dat dan aan?
      di 05 feb 2019
    • Digitaal ondertekenen van akten burgerlijke stand in DABS-toepassingen: een overzicht 

      Wanneer de Databank Akten Burgerlijke Stand (DABS) op 1 januari 2019 van start gaat, zullen de digitale akten van de burgerlijke stand digitaal gehandtekend moeten worden door de ambtenaar van de burgerlijke stand of een gemachtigde beambte. Wij checkten hoe Cipal/Schaubroeck, Cevi/Logins en Remmicom dit aanpakken.
      ma 29 okt 2018
    • Nieuwe module 'Asset Management' voor TOPdesk

      De huidige module configuratiebeheer in TOPdesk en bijhorend automatisatiescript TOPsis zijn end-of-life en worden niet langer ondersteund. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een alternatief.
      di 31 jul 2018
    • Hoe bescherm je je digitale informatie tegen verlies of schade?

      Hoe beschermt je organisatie digitale informatie tegen verlies of schade? Wat als de server crasht en de informatie een paar dagen niet beschikbaar is? Kun je je daarop voorbereiden? Welke rol kun je hierin spelen als informatiebeheerder in een lokaal bestuur? We stelden een leidraad om een noodplan voor digitale informatie op te stellen.
      di 10 jul 2018
    • Opname van gemeenteraad, college of OCMW-raad

      Moet je een gemeenteraad of college opnemen? Of moet het toch niet? We zetten enkele punten op een rij over wat moet en wat mag.
      di 19 jun 2018
    • Extra korting op raamcontract indoor netwerk

      Een nieuw jaar, een nieuwe korting. We hebben bij DataUnit een hogere korting kunnen bedingen op netwerkswitchen: 55% i.p.v. 50% korting! De netwerkswitchen zijn opgenomen in perceel 1 van het raamcontract indoor netwerk.
      ma 22 jan 2018
    • Nieuwsbrief november is er!

      Wordt het gemeentehuis stilaan overbodig? Of biedt digitalisering net kansen om de zaken anders en beter aan te pakken? Ja, als je kiest voor integrale dienstverlening. Dat en nog vele andere onderwerpen in deze nieuwsbrief zoals de juiste handtekening bij elk document, behandeling van foto's en indeling van je fileserver.
      vr 01 dec 2017
    • Op de voorpagina van DataNews: ARP en IT1 winnen ons raamcontract ICT-materiaal

      Er zijn 7 percelen met verschillende types ICT-materiaal, telkens aan scherpe prijzen en strikte voorwaarden t.a.v. de leveranciers. Naast standaard ICT-materiaal als laptops, pc's en schermen kan je ook grote touch screens, interactieve borden en beamers aankopen.
      do 05 okt 2017
    • Invoering Omgevingsvergunning toch uitgesteld tot 1 januari 2018

      De omgevingsvergunning had op 1 juni in alle gemeenten in werking moeten treden. Eén week voor deze deadline heeft het Vlaamse Parlement een spoeddecreet goedgekeurd om de omgevingsvergunning een tweede keer uit te stellen naar 1 januari 2018. De Vlaamse overheid oordeelde immers dat het omgevingsloket, het online uitwisselplatform waarlangs het hele proces moest verlopen, daar nog niet klaar voor is.
      ma 29 mei 2017

    Je zocht op

    • Elektronische dienstverlening Verwijder filter
    • Hosted ICT-kennisplatform Verwijder filter
    • Hosted kennisplatform Verwijder filter
    • Hosted mail Verwijder filter
    • Lopend project Verwijder filter
    • Nieuwsbrief Verwijder filter
    • Omgevingsloket Verwijder filter
    • Procesoptimalisatie Verwijder filter
    • Raamcontract Verwijder filter

    Thema

    • Artikels
    • Informatieveiligheid
    • Nieuwsbrief
    • Raamcontract
    • Studiedag
    • Vers van de pers
    • Voor jou uitgezocht

    Diensten

    • Hosted kennisplatform
    • Hosted mail
    • ICT-architect
    • ICT-ondersteuning
    • ICT-projectconsultancy
    • Servicedesk
    • Veiligheidsconsultancy

    Samenwerkingsverband

    • STAD
    • Virtuele Centrumstad

    Projecten

    • Afgesloten project
    • Digitaal vergaderen
    • Digitale handtekenmap
    • Elektronische dienstverlening
    • Hosted ICT-kennisplatform
    • ICT-materiaal
    • Lopend project
    • Multifunctionals
    • Omgevingsloket
    • Procesoptimalisatie
    • RFID voor bibliotheken
    • Website
    • Home
    • Contact
    • Mail ons
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Foto's
    • Proclaimer
    • Privacyverklaring
    • Cookiebeleid
    • Sitemap
    • 2022 © VERA.be
    • LCP