Door de pandemie, voorraadproblemen en stijgende kosten (transport, lonen, materialen…) zijn de kosten van Canon voor hardware met 22% gestegen en voor service met 12%.
VERA ging in overleg met Canon om te kijken hoe we een gulden middenweg konden vinden om de stijging in de kosten niet volledig naar de besturen toe te vertalen.
Prijsstijging vanaf 1 januari 2023
Voor nieuwe bestellingen verhoogt Canon de prijs voor hardware, clickprijzen en IT-implementatiedagen met 10%.
Ook voor lopende contracten stijgt de onderhoudskost (service en extra IT-dagen) met 10%. Bijbestellingen en toevoegingen aan lopende contracten vallen wel onder de noemer nieuwe bestellingen.
De huurbedragen worden door Canon niet verhoogd, ze worden bepaald door de lease-instellingen en kennen mogelijks ook een aanpassing door de stijgende rentes.
Extra engagementen Canon
Canon engageert zich om de belangen van de lokale besturen als hoogste goed te beschouwen. Daarom zullen ze samen met de afnemende besturen zoeken naar de meest kostenefficiënte formule.
Mogelijke oplossingen zijn:
- Keuze voor minder performante (en bijgevolg goedkopere) toestellen op basis van beschikbare afdrukvolumes.
- Vermindering van het aantal toestellen na hertekening/herinrichting van de kantoorruimte (bv. copy corners).
- Verlengd gebruik van bestaande apparatuur aan maximum eenzelfde totaalkost mét behoud van totale service-garanties.
Meer over deze raamovereenkomst lees je op onze overzichtspagina: https://www.vera.be/multifunctionals
Heb je vragen over deze raamovereenkomst of wil je meer info? Contacteer ons dan via info@vera.be.