Wat?
Als bestuur probeer je je dienstverlening zo veel mogelijk te digitaliseren. Digitale formulieren zijn intussen in de meeste besturen ingeburgerd. Maar, een statusoverzicht of notificaties kon je nog niet altijd voorzien. Ook het afleveren van digitale documenten in een beveiligde digitale postbus, was voor de meeste besturen nog niet mogelijk. De projecten 'E-box' en 'Mijn Burgerprofiel' bieden een aantal functionaliteiten aan die dit wel mogelijk maken voor de besturen.
Hoe werken die oplossingen nu juist? Voor welke producten en diensten zijn deze oplossingen kosten-baten interessant om op aan te sluiten? Hoe werken die aansluitingen juist? Hoe kunnen de kosten voor aansluiting gedrukt worden, door samen de leveranciers aan te spreken?
Beoogd resultaat
In deze werkgroep willen we de volgende resultaten bereiken:
- Opleveren van een beknopte handleiding voor besturen die interesse hebben om zich op een van beide toepassingen aan te sluiten met:
- Inzicht in het nut van beide toepassingen, voor welk proces is welke toepassing het meest interessant?
- Inzicht in voor welke processen prioritair aansluiten het meest interessant is.
- Inzicht in hoe zo snel mogelijk aansluiten.
- Afspraken met dienstenleveranciers over prijzen en prioritaire processen.
Meer info
Wens je hierover meer informatie? Neem dan contact op met VERA via info@vera.be