Een belangrijk onderdeel van TOPdesk is de module Asset Management, waarin de ICT-inventaris wordt bijgehouden. Het manueel aanmaken en up-to-date houden van alle IT-objecten van je organisatie is een tijdrovende bezigheid. Om het beheer te vergemakkelijken én verbeteren, hebben we een procedure uitgewerkt om te koppelen met Lansweeper. Dit is een inventarisatietool van Vlaamse makelij, die automatisch informatie verzamelt over alle apparaten die op je netwerk zijn aangesloten. Dankzij de koppeling wordt de door Lansweeper verzamelde informatie via een automatische import in TOPdesk geïnjecteerd.
De integratie met Lansweeper bespaart dus heel wat werk aan IT-beheerders, en zorgt voor een volledigere en correctere ICT-inventaris.
Lansweeper is een betalend product (voor prijzen, zie https://www.lansweeper.com/pricing/) dat een ruim scala aan beheersmogelijkheden biedt voor je ICT-infrastructuur.
VERA biedt binnenkort kosteloos de volgende ondersteuning aan:
- een gedetailleerde handleiding wordt ter beschikking gesteld die stap voor stap beschrijft hoe je Lansweeper moet opzetten in functie van een koppeling met TOPdesk
We houden jullie op de hoogte!